بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی
بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی
چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 ساعت 15:44 | بازدید : 213 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

چند توصیه برای این که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را بهتر انجام دهید

 

بازاریابی با شبکه های اجتماعی می تواند همان طوری باشد که شما انتظار دارید. در صورتی که شما تجارتی دارید که می خواهید آن را گسترش دهید؛ در صورتی که می خواهید کاری کنید که برندتان حالت انسانی تری داشته باشد؛ در صورتی که می خواهید کاری کنید که فرآورده هایتان طرفداران بیشتری داشته باشند؟ در صورتی که می خواهید از افراد تاثیرگذار برای کارتان استفاده کنید؛ در صورتی که می خواهید کاری کنید که مشتریان از شما یک طرفداری طولانی مدت بکنند؛ در صورتی که می خواهید در صورتی که برای تجارت شما مشکلی ایجاد شد، به راحتی این مشکل برایتان برطرف شود؛ می توانید از ابزار "توییتر" برای بازاریابی کردن استفاده کنید. استفاده از این ابزار به شما کمک می کند تا هر هدفی هم که داشته باشید؛ بتوانید به سمت و سوی آن هدف حرکت کنید. در صورتی که شما در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی تازه کار هستید؛ مطالب این پست به شما کمک می کند تا بتوانید از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده نمایید.

توصیه اول یک استراتژی خوب داشته باشید

همان طور که می دانید؛ برای هر کاری نیاز به داشتن یک استراتژی می باشد. یک استراتژی که به خوبی طراحی شده باشد؛ استراتژی است که برای موفقیت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. داشتن یک استراتژی خوب و مناسب، چیزی است که افرادی  که در زمینه بازاریابی (با استفاده از شبکه های اجتماعی و یا با استفاده از هر ابزار دیگری) موفق هستند را از افرادی که در این زمینه موفق نمی باشند؛ جدا می کند. وقتی که می خواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی بپردازید باید حتما از یک استراتژی استفاده کنید. در صورتی که نتوانید برای کارتان یک استراتژی داشته باشید، زمان و هزینه خودتان را بر روی توییت کردن بدون داشتن درک مناسبی از چگونگی انجام کار و بدون این که کوچکترین موفقیتی بدست آورده باشید؛ هدر داده اید. در این صورت میزان عملکرد کلی شما بسیار ناچیز می باشد به طوری که ممکن است حتی خودتان از مرور کردن نتیجه های عملکردتان در این حالت شرمنده شوید. بنابارین استراتژی برای شما خیلی مهم است. هر ساعتی را که شما صرف تحقیقات و داشتن استراتژی برای کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می کنید؛ برای شما ارزشمند است. بنابراین باید کارهای زیر را انجام دهید:

توصیه دوم: موفقیت را برای خودتان تعریف کنید و برای خودتان اهدافی قرار دهید

تعریف موفقیت یعنی این که در مرحله اول برای خودتان مشخص کنید که هدف شما از انجام کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی چیست؟ به عبارت دیگر، وقتی که فردی از شما پرسید: "چرا شما از ابزار شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟" شما باید برای این سوال یک پاسخ قانع کننده ای داشته باشید و بتوانید به درستی به آن پاسخ دهید. سپس باید به این سوال پاسخ دهید: "آیا با استفاده از توییتر، در مسیر رسیدن به اهدافم قرار گرفته ام؟" و در صورتی که پاسخ به این سوال خیر بود، باید دوباره برنامه ریزی هایتان را از سر بگیرید و در صورتی که پاسخ این سوال بلی بود؛ باید به خود بگویید: "بهتر است یک بار دیگر اهدافم را برای خودم مرور کنم"

پاسخ دادن به این سوالات، در صورتی که شما به خوبی بدانید که به دنبال چه هستید؛ کار دشواری نمی باشد. اهدافی که شما می خواهید به آنها برسید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تولید کردن سودآوری برای شرکت  و افزایش میزان فروش
  • افزایش دادن میزان وفاداری مشتریان
  • ایجاد کردن هوشیاری برند و فرآورده ها
  • کاهش دادن هزینه های مربوط به موارد اضافی
  • و غیره

نکته ای که باید در این جا به آن توجه کنید این است که از میان این اهداف، باید اهدافی را انتخاب کنید که بتوانید آنها را به آسانی اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، در صورتی که یکی از هدف های شما این است که میزان فروش شرکتتان را بالا ببرید؛ می توانید از ابزار شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا این کار بهتر انجام شود. می توانید برای فروش هفتگی و یا روزانه و یا ماهانه خودتان یک مقدار مشخص تعیین کنید و سپس بر این اساس اقدام نمایید.

وقتی که توانستید اهدافتان و آن چیزهایی را که می خواهید به آنها برسید را در جای خودشان قرار دهید؛ می توانید وضعیتی را که هم اکنون در آن قرار دارید را نیز مشخص کنید.

وقتی که وضعیت خودتان را مشخص کردید و همچنین معیاری را نیز برای اندازه گیری کردن میزان موفقیت در هرکدام از این موارد مشخص کردید، می توانید با خیال راحت به جلو بروید و در هر مرحله بررسی کنید که میزان استراتژیتان تا چه میزان پیش رفته است و تا چه میزان به واقعیت نزدیک شده اید.

تعریف کردن و اندازه گیری کردن میزان موفقیت در بازاریابی وقتی که شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؛ می تواند موضوع چالش برانگیزی باشد. بنابراین باید حتما کاری کنید که این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود. به عبارت دیگر، هرچقدر که برای این کار زمان بگذارید بهتر است و نتیجه های بهتری می گیرید.

توصیه سوم: درباره افرادی که رقبای شما هستند تحقیق کنید

یکی دیگر از کارهایی که در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی باید انجام دهید؛ این است که باید درباره افرادی که در این زمینه می خواهند با شما رقابت کنند؛ تحقیق کنید و نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف این افراد را بفهمید. این موضوع اهمیتی حیاتی دارد. وقتی رقبای خودتان را بشناسید می توانید در حوزه رقابتی از آن ها پیشی بگیرید و به جلو حرکت کنید.

توصیه چهارم: مشتریان هدف خودتان را شناسایی کنید

همان طور که می دانید؛ برند شما نمی تواند برای همه افراد، همه چیز باشد. بنابراین سعی کنید مشتریان هدفتان را بشناسید و سعی کنید کاری کنید که به آنها ارزش های حقیقی داده شود. این کار باعث می شود که آنها به شما اعتماد کنند و همین موضوع در نهایت منجر به این می شود که آنها تبدیل به مشتریان شما شوند. بنابراین سعی کنید همیشه آن دسته ای از مشتریانتان را که قرار است برای آنها کار بازاریابی انجام دهید شناسایی کنید و سعی کنید کار را بر اساس هدفتان مرتبط با آنها انجام دهید.

توصیه پنجم: مسئولیت اکانت مربوط به شرکت خودتان را در شبکه های اجتماعی بر عهده بگیرید

بر اساس اندازه شرکت شما و همچنین میزان بزرگ  ویا کوچک بودن اهدافی که برای کار دارید؛ ممکن است در بازاریابی شبکه های اجتماعی از یک اکانت و یا از چندین اکانت استفاده کنید که مثلا هر اکانت مرتبط با یک دپارتمان و یا بخش از شرکت شما باشد (در صورتی که شرکت بزرگ باشد). یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید به طور کامل (چه در حالتی که تنها یک اکانت داشته باشید و چه در حالتی که چندین اکانت داشته باشید) مسئولیت اکانتی را که متعلق به شرکت شماست و شما آن را دارید؛ به تمامی برعهده بگیرید.

توصیه ششم: سعی کنید از تجربیاتی که دیگر بازاریابان شبکه های اجتماعی دارند استفاده کنید

یکی دیگر از کارهایی که در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به شما خیلی کمک می کند؛ این است که شما باید حتما سعی کنید از تجربیاتی که دیگر بازاریابان در شبکه های اجتماعی دارند؛ استفاده کنید. استفاده کردن از تجربیات دیگران در بازاریابی شبکه های اجتماعی خیلی مهم است. به این دلیل که این کار یک کاری است که اطلاعات به روز رسانی شده در کیفیت آن اثر زیادی دارد. بنابراین وقتی که شما می خواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از تجربیایت دیگرانی که اکانت هایی بسیار پرطرفدار دارند؛ استفاده کنید و سعی کنید این تجربیات را در کارهای خودتان مورد استفاده قرار دهید. تجربیات این گونه افراد می تواند برای شما یک منبع عظیمی از اطلاعات باشند که شما با استفاده از آنها می توانید موقعیت های بسیار مناسبی را برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای خودتان ایجاد کنید

توصیه هفتم: سعی کنید متفاوت باشید

سعی کنید کاری کنید که اکانت شما در شبکه های اجتماعی دارای ویژگی هایی منحصر به فرد باشد. به این معنی که سعی کنید از روند همیشگی که بقیه اکانت ها در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند استفاده نکنید و کار را به گونه ای انجام دهید که افرادی که از شبکه اجتماعی شما بازدید می کنند احساس هیجان کنند و احساس کنند که شما یک چیز متفاوت تر از بازاریابان دیگر دارید. در صورتی که شما هم مانند یک بازاریاب معمولی شبکه های اجتماعی با استفاده از روش های معمولی به کار بازاریابی بپردازید؛ شانس این که مشتریان بیشتری جلب کار شما شوند کمتر می شود. چون آنها دوست دارند تا با چیز جدیدی روبرو شوند که قبلا آن را تجربه نکرده اند. بنابراین سعی کنید متفاوتر باشید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 16
:: بازدید ماه : 444
:: بازدید سال : 1183
:: بازدید کلی : 5683